Изминалият уикенд беше по-различен за Jaguar. На ретропарада в Нюрнберг британската компания съчета славното минало с бляскавото бъдеще. „Котката“ показа ексклузивно най-расовите си състезателни модели от близкото минало Е-type и C-Type. С втория модел пилотът Алекс Бънкомб печели 4 европейски титли. Безспорно в центъра на атракцията попадна и бъдещето, представлявано от ослепителния прототип C-X75. Един от най-знаменитите модели на Jaguar е Е-type.
Моделът дебютира на пазара през 1961 г. и веднага грабва вниманието на феновете със спортния си нрав. Автомобилът е проектиран от Малкълм Сойер, който е истинска легенда в областта на аеродинамиката на летателните апарати. Първоначално Е-Type се е предлагал само с 3,8-литров шестцилиндров редови двигател с мощност от 265 к.с. Според тогавашната информация автомобилът е бил в състояние да развива невероятните за времето си 240 км/ч. Именно с този агрегат „котката“ печели пет победи в легендарното състезание „24 часа на Льо Ман“. Цената на колата е започвала от 2 000 британски лири, поради което е била достъпна не само за най-висшия елит на Великобритания.
За 14 години на пазара са продадени повече от 70 000 автомобила E-Type, като през 1964 г. в употреба е въведен 4,2-литров двигател, който през 1971 г. е заменен от изцяло алуминиев V-образен, 12-цилиндров агрегат с обем 5,3 литра. На ретропарада в Нюрнберг Jaguar показа още един култов автомобил C-type. Моделът се произвежда само от 1951 до 1953 г., като C обозначението идва от думата competition (състезание). За 3 години са произведени 53 автомобила, като днес цената на редкия екземпляр достига до 2 милиона паунда. Легендата дебютира с 205 к.с., като печели състезанието на Льо Ман през 1951 и 1953 г. По-късно сър Стилинг Мос и Норман Дюис внедряват първите дискови спирачки в света именно в C-Type. Успехът им е грандиозен, като моделът веднага печели първо място на европейскo рали състезание в Реймс, Франция. По-късно C-type покорява и Нюрбургринг, която е една от най-трудните писти в света, известна още като „Зеления ад“. Неслучайно и до ден-днешен всички съвременни автомобили Jaguar се тестват на това трасе, преди да бъдат одобрени за експлоатация. Бъдещето на Jaguar изглежда повече от обнадеждаващо и доказателство за това е показаният в Нюрнберг супер прототип C-X75.
Хибридът е истинско произведение на изкуството. Разходът му на гориво е сведен до впечатляващите 89 г/км. На чисто електричество автомобилът може да измине 60 км. Спринтът му също е изумителен, като от 0-160 км/ч са необходими по-малко от 6 секунди. Максималната скорост на автомобила е електронно ограничена до 360 км/ч. Интересно е да се отбележи, че при ниски скорости C-X75 се движи само на електричество. При по-високи скорости и когато батерията вече е изтощена, идват и газовите турбини, които започват да зареждат батериите. В режим Track обаче турбините директно задвижват колелата. Със сигурност бъдещето на Jaguar изглежда бляскаво, а новите модели ще продължат традицията на британците да произвеждат красиви, спортни и много бързи автомобили.
Агенция Speed-Press
 
       Audi Sport Quattro: хибридното чудовище
      Audi Sport Quattro: хибридното чудовище
    
     
       Audi показа фара на А8 фейслифт
      Audi показа фара на А8 фейслифт
    
    There are no comments yet. Be the first one to express yourself!
 Articles
     Articles   Jaguar Videos
    Jaguar Videos   
    

